Grupul european aeronautic si de aparare EADS a reusit sa ajunga la un acord cu Northrop Grumman, prin care sa-i smulga gigantului american Boeing contractul cu armata americana. In felul acesta, EADS isi vede realizata stradania de ani de zile de a intra pe piata americana. ''Asocierea noastra cu Northrop Grumman in inlocuirea avionului de transport KC-30 este o etapa semnificativa a strategiei de penetrare a pietei americane a apararii'', a declarat presedintele EADS din America de Nord, Ralph Crosby, pentru agentiile de presa internationale.
Contractul de inlocuire a aparatelor vechi, ce vor trebui sa se intoarca la Boeing, a fost suspendat anul trecut din cauza unor iregularitati in procesul de atribuire. De atunci, Pentagonul a promis lansarea unei noi cereri de oferta, iar EADS a incercat toate strategiile de a intra pe piata. Reusita de acum se datoreaza, considera analistii, in special strategiei abordate de grupul european care, intr-un fel, si-a plecat capul in fata companiei Northrop, numindu-l in functia de reprezentant pe Ralph Crosby, fost director al grupului aeronautic american, si lasandu-i companiei de peste Atlantic intaietate in deciziile comune. Grupul s-a angajat sa asambleze noile transportoare pe teritoriul Statelor Unite, in orasul Mobile din Alabama, iar productia va debuta la inceputul anului viitor.
Grupul european aeronautic si de aparare EADS a reusit sa ajunga la un acord cu Northrop Grumman, prin care sa-i smulga gigantului american Boeing contractul cu armata americana. In felul acesta, EADS isi vede realizata stradania de ani de zile de a intra pe piata americana. ''Asocierea noastra cu Northrop Grumman in inlocuirea avionului de transport KC-30 este o etapa semnificativa a strategiei de penetrare a pietei americane a apararii'', a declarat presedintele EADS din America de Nord, Ralph Crosby, pentru agentiile de presa in