Astor Piazzola, un compozitor care sia asumat sa reprezinte in lume, prin muzica sa, Argentina, nea oferit fondul sonor al spectacolului de la Teatrul National. Exista admiratori ai compozitiilor Astor Piazzola, un compozitor care sia asumat sa reprezinte in lume, prin muzica sa, Argentina, nea oferit fondul sonor al spectacolului de la Teatrul National. Exista admiratori ai compozitiilor sale, ca si altii care sunt mai indiferenti la optimizarea mecanicista a ritmurilor "latino". Cei care au venit sal asculte acum, in ambientul festivalului, erau atrasi de faima vedetei lirice Julia Migenes, vazuta si pe ecranele romanesti in filmul Carmen, alaturi de Domingo si Raimondi. Vedeta spectacolului de acum, "La Argentina tango", pentru care sa umplut la refuz sala Nationalului, este insa o alta persoana, canta la microfon, realizeaza scheciuri politizante "a la Brecht", danseaza cu aplicatie tangouri aluziv argentiniene. Convingatoare? Nu prea! Interesanta ca "One Woman Show"? Probabil. A vrut chiar sa cante cel mai celebru tangou de Piazzola, si au avut de pierdut toti, interpreti si public. Cabaretul, la o anumita varsta, lasa sa domine efortul si reclama. Cum sa vazut, nici Migenes, nici Piazzola nu duc lipsa. Ceaikovski, un compozitor destinat sa reprezinte sufletul rus in lume, prin muzica sa, nea oferit, in programul Orchestrei Simfonice "Kirov", doua capodopere - Simfoniile a Va si a VIa, "Patetica". Cei care au venit sal asculte, au avut negraita bucurie de a reintalni ansamblul care, mai mult de un secol in urma, a prezentat primele auditii ale acestor pagini de unica frumusete. Suntem oare mai aproape de spiritul slav decat de cel latino? Pare ca da, caci efectul a fost covarsitor, datorita compozitorului, unui dirijor uimitor, Valeri Gergiev, si unei orchestre care a sunat bine la Sala Palatului. Daca alegem ce vom tine minte ca eveniment, optiunea mi se pare