In ultima vreme, tot umbland prin Portul Constanta, mi-a fost dat sa ma intalnesc deseori cu Calin Marinescu, zis si Shogunul, unul dintre personajele cele mai mediatizate in ce priveste soarta flotei Romaniei. Prietenia dintre Shogun si presedintele Traian Basescu este mai mult decat celebra, ca si dosarele in care a fost implicat, in ultimii ani, fostul director de la "Petromin" si fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor. Calin Marinescu face parte si din distributia dosarului "Flota", despre care, cu siguranta, se va mai vorbi doar peste 50 de ani. Ultima oara, pe domnul Marinescu l-am intalnit in biroul unuia dintre directorii Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime. Intamplarea a facut ca domnia sa sa-si anunte, evident, telefonic, vizita, in timp ce conversam cu directorul respectiv, care a inceput sa se precipite si sa devina nervos! Mi-a fost cat se poate de limpede ca nu trebuie sa fiu gasit acolo, dar, din pacate, pentru directorul in cauza, nu am mai avut timp sa ma repliez... Auzisem, din diverse surse, ca Shogunul, aflat din nou pe cai mari, bantuie prin Portul Constanta, dar nu credeam sa aiba atata influenta si sa emane... teama in jurul sau! Eu stiam ca altcineva este sperietoarea portului, pentru ca face caz de relatiile sale sus-puse cu "tata mare", cum obisnuiesc sa-i spuna lui Traian Basescu cei din anturajul sau! Nu stiu daca domnul Marinescu se comporta intr-un fel anume, dar sunt sigur ca unii dintre cei care au urcat scarile nepotismului in ierarhia portuara, fiind promovati sub auspiciile noii puteri, nu pot ignora relatia sa extrem de apropiata cu seful statului. Sa nu uitam ca, de-a lungul anilor, cand Shogunul a fost plimbat prin tot felul de instante, fiind acuzat, la un moment dat, si de spargerea embargoului ONU impus in Irak, e vorba de cazul "Opal", Traian Basescu nu s-a dezis niciodata de el! A fost, pot spu