Jurnalele personale online (weblogs, pe scurt blogs) au cucerit Internetul in special datorita influentei pe care au avut-o asupra alegerilor din SUA din 2004, iar tehnologia a mers mai departe si s-au nascut jurnalele audio - podcast, iar mai nou vin tare din urma jurnalele video - vlog.
Aceste jurnale personale care reproduc experientele utilizatorilor au castigat audiente maxime pe Internet pentru ca sunt considerate mai "informate, obiective si prietenoase" decat orice productie media realizata de o companie, care trebuie sa se supuna unor seturi de criterii si sa corespunda si intereselor conducerii acesteia.
Jurnalele in format video nu au aparut de mult timp si deocamdata nu au un loc al lor bine definit in oceanul Internetului, insa se pare ca devin la fel de influente ca si versiunea text, mai ales in campania electorala in plina desfasurare in Norvegia.
Unele jurnale video sunt facute de pasionati de film, care utilizeaza cele mai noi tehnologii din domeniul imaginii si prelucrarii video, iar alte asemenea marturii particulare sunt facute cu rudimentare camere foto digitale, care pot insa inregistra si clipuri video.
Majoritatea au pe langa imagini si comentarii audio, iar unele contin si text sau date suplimentare. Exista de asemenea o importanta categorie de video blog-uri care sunt realizate de posesorii de telefoane mobile dotate cu camere foto digitale care pot realiza mici clipuri video.
Unii autori incearca sa fie amuzanti, altii mizeaza foarte mult pe seriozitatea continutului. Unii incearca sa isi povesteasca viata in astfel de jurnale, altii doar relateaza informatii utile despre produsele si serviciile pe care le cumpara sau le utilizeaza.
Importanta politica a jurnalelor online vine tocmai din cauza numarului mare de alegatori nehotarati, dar care pot fi usor convinsi de anumite argumente pe c