LA PSIHOLOG Care sunt opiniile romanilor in legatura cu procesul de invatamant la noi in tara? George Cojgar, psiholog la Institutul National pentru Prevenirea si Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, desluseste opiniile romanilor ce se pot desprinde din rezultatele sondajului realizat de CURS. Pe cat este de provocator, pe atat este de responsabil sa aduci in discutie unul dintre cele mai importante domenii ale vietii, si anume educatia scolara. Despre importanta si necesitatea scolii in viata unui om s-a scris foarte mult, dar niciodata indeajuns, cat sa se spuna ca s-a gasit reteta ideala pentru o educatie perfecta.
Cu toate ca un procent foarte ridicat dintre respondenti sustin ca profesorii sunt bine pregatiti (65%), aproape jumatate (47%) considera ca invatamantul de azi comparativ cu invatamantul de dinainte de Revolutie este mai prost si doar un sfert (25%) il considera mai bun. Motivul poate fi creat de reprezentarea generala, la nivel de masa, pe care o au respondentii fata de elevi, privind atitudinea comportamentala, vestimentara, verbala, si nu rezultatele scolare care, dupa cum stim, sunt un indicator foarte important. Argumentez acest lucru prin faptul ca 72% dintre respondenti nu au copii scolari sau studenti, iar cei care au copii scolari sau studenti au raspuns in proportie de 86% ca sunt multumiti de rezultatele pe care le obtin la scoala copiii lor.
INVATAMANT MAI BUN. Este clar ca raspunsul cu privire la situatia negativa actuala a invatamantului romanesc nu este raportat la calitatea profesorilor sau la rezultatele scolare obtinute, ci la modul general cum sunt priviti tinerii. Faptul ca aproape doua treimi dintre respondenti (64%) considera ca invatamantul din Romania este mai bun sau la fel de bun ca in celelalte tari dezvoltate, si doar 18% cred ca este mai slab, intareste cu mult afirmatia prezentata mai sus.