„Estimam ca autogazul se va dezvolta in anii urmatori in Romania, cu conditia ca pe noile automobile vandute in numar mare pe piata (Logan, Renault, Skoda, Volkswagen) proprietarii sa monteze instalatiile necesare“, ne-a declarat Mircea Pintilie, directorul tehnic al companiei ButanGas Romania.
Intrucat preturile de achizitie a instalatiilor de GPL pentru astfel de masini sunt relativ mari, ar trebui ca agentii economici autorizati sa comercializeze instalatii pentru autogaz sa asigure unele facilitati (plata instalatiilor in rate sau leasing), iar autoritatile sa incurajeze dezvoltarea autogazului prin scutirea sau reducerea unor taxe sau pentru sustinerea finantarii in anumite
procente, autogazul fiind un carburant ecologic, sustine Mircea Pintilie.
Desi e un combustibil mai ieftin ca benzina, doar una din zece masini s-ar putea alimenta GPL, a adaugat Pintilie. Din pacate nu se poate miza prea mult pe masinile second-hand importate, in conditiile in care autoritatile au impus masini numai cu EURO 3.
„Un fapt semnificativ a fost perioada de vacanta, cand romanii care au venit in tara au avut masini echipate cu instalatii de autogaz, second-hand, de regula cu EURO 1 sau EURO 2 si ca urmare a crescut vanzarea de autogaz cu circa 10%.
In concluzie, cresterea numarului de utilizatori este conditionata de pretul instalatiei si facilitatile asigurate de comercianti si autoritati si, intr-o mai mica masura, de pretul de livrare la pompa. Litrul de autogaz la pompa, la inceputul lunii septembrie, a variat intre 16.500 si 17.500 de lei. Se estimeaza ca pretul la autogaz va depasi 18.500-19.
000 lei/l pana la sfarsitul lunii septembrie.
Daca pentru un autoturism cu carburator (Daciile vechi), pretul de achizitie poate fi in jur de 160-200 euro, la instalatiile pentru injectie multipunct (tip So