Dupa aparitia in premiera la un salon auto de mare anvergura, in martie, la Geneva, constructorul Dacia a recidivat ieri prezentand in Germania noul model Logan Diesel. Chiar daca nu a fost inclusa deocamdata pe lista celor 88 de modele noi si concepte, masina care se produce la uzina din Colibasi va fi socotita o premiera mondiala.
Initial, conducatorii de la Dacia-Renault au anuntat ca ultima lor creatie va fi dezvelita pentru prima oara in Romania, la Salonul International Auto de la Bucuresti, expozitie care se va organiza la Romaero
Baneasa intre 7 si 16 octombrie.
Decizia ca Logan Diesel sa fie aratat acum la Frankfurt, unde se afla toata crema industriei auto mondiale, apartine probabil lui Carlos Ghosn, presedintele Aliantei Renault-Nissan. Tocmai de aceea, doua masini Logan Diesel au fost asezate intr-un colt al standului Renault, din hala 3, pavilionul A02.
Ca toate „cenusaresele”, Dacia se mandreste la Frankfurt cu vecini de mare prestigiu: Nissan, Mazda, Ford, Land Rover, Jaguar, Aston Martin si, bineinteles, Renault.
Inclus deja in oferta comerciala pentru Romania, noul Logan 1.5 dCi va fi disponibil in lunile urmatoare si la export, livrarile pentru piata vest-europeana fiind prevazute pentru prima parte a anului viitor.
Modelul cel mai bine vandut in Europa Centrala si de Est
La un an de la lansarea sa in Romania, Logan este comercializat in peste 20 de tari din Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu, Africa si Europa Occidentala. In acest interval au fost vandute peste 100.000 de automobile, din care 26.000 la export.
Potrivit companiei britanice de cercetare a pietei Jato Dinamics, Dacia Logan a fost, in primele sase luni ale acestui an, cel mai bine vandut model in Europa Centrala si de Est, devansand Skoda Octavia, Opel Astra si Renault Megane, indica un comunica