Cautarea disperata a profitului i-a impins pe toti marii constructori sa investeasca in zona emergenta a Europei de Est, scrie ziarul italian „La Stampa“. Noul El Dorado pentru industria automobilistica se cheama Cehia, Polonia, Slovacia, Ungaria. In asteptare se afla Letonia si Estonia, toate acete tari oferind suficiente garantii de credibilitate industriala.
Conform jurnalistiilor italieni, in Romania, Renault a creat polul central al modelului sau low-cost Logan. Tot in acest an, Renault va investi 215 milioane de euro pentru constructia la Pitesti a unei o fabrici de cutii de viteze, cu o productie de 2.000 de unitati pe zi in anul 2008.
Constructorul francez a estimat ca fabrica de la Pitesti va avea in 2008, primul an de functionare, vanzari de 128 milioane de euro. Produsele vor fi destinate integral exporturilor, fiind vizate state precum Franta, Japonia, Mexic, Turcia, Marea Britanie si Coreea de Sud.
Uzina va asigura 650 de locuri de munca iar proiectul va beneficia de un ajutor de stat in valoare de circa 17% din totalul investitiei, avizat deja de Consiliul Concurentei.
Un alt mare investitor in domeniul auto in Romania este grupul german Continental care detine o fabrica de anvelope la Timisoara, fabricile de componente industriale Contitech Timisoara, PHX Romania si Phoenix Unio la Carei, in judetul Satu Mare, si uzina de componente auto Continental Automotive Products la Sibiu.
Pentru a le atrage, guvernele acorda facilitati firmelor producatoare de autovehicule
Toyota, care se pregateste sa preia locul de lider mondial de la compania General Motors) si PSA (Peugeot-Citroen): la sfarsitul lunii mai, cele doua companii au inaugurat o fabrica de tip joint-venture la Kolin (60 km de Praga), unde vor fi produse automobilele 107, C1 si Aygo. O investitie de 1,3 miliarde de e