ComunitaTile locale aSteapta cu sufletul la gura noile proiecte de infrastructura. Nu neaparat pentru ca marile investitii inseamna dezvoltare, ci mai ales din motive pecuniare care ii privesc direct ComunitaTile locale aSteapta cu sufletul la gura noile proiecte de infrastructura. Nu neaparat pentru ca marile investitii inseamna dezvoltare, ci mai ales din motive pecuniare care ii privesc direct pe investitorii locali. Construirea unei autostrazi sau a unei sosele modifica semnificativ harta investitiilor intr-o anumita zona, inca din faza de proiect.
Primii investitori: speculatorii la "bursa" terenurilor
Primii care se ,arunca" in afacere sunt speculatorii cu bani si cu informatii din domeniul imobiliar, care cumpara masiv terenurile situate pe traseul viitorului drum. In acest mod, tranzactiile cu terenuri au cunoscut o amploare deosebita in ultimii ani. Au existat situatii cand piata terenurilor a adus cresteri chiar si de 300% pentru cei care au cumparat terenuri agricole pe care ulterior le-au revandut, dupa un anumit interval. Spre exemplu, in prezent, cele mai cautate terenuri din zona Constanta sunt cele care au iesire la autostrada, adiacente cailor de acces in oras.
Tronsonul Drajna-Fetesti "ridica" localitatile din Baragan
Construirea autostrazii Drajna-Fetesti a inceput deja sa creeze emulatie in comunele situate in vecinatatea acestei rute. Oamenii se bucura ca vor avea de lucru atat timp cat se va derula proiectul. Si in Fetesti, efectele au inceput sa se faca simtite in ultima perioada, in special pe piata locuintelor. Cine vrea sa inchirieze un apartament de doua camere, fara contorizare si fara incalzire, trebuie sa scoata astazi din buzunare peste patru milioane de lei vechi, piata fiind saturata complet. Asta, in conditiile in care, in urma cu doi ani, o asemenea locuinta putea fi inchiriata cu aproximativ doua milio