- Diverse - nr. 180 / 13 Septembrie, 2005 Nu este intamplator faptul ca transportul calatorilor pe calea ferata va fi scumpit trimestrial din cauza situatiei dezastruoase in care se afla Compania SNCFR, care, precum se vede, a avut parte de manageri preocupati mai mult cum sa-si burduseasca propriile buzunare decat de un management bun, in folosul calatorilor. Din aceasta cauza nu doar ca au fost reduse multe curse de trenuri, numeroase fiind rutele de pe care s-au scos unele trenuri de calatori, ci au fost trecute in categoria trenurilor rapide sau accelerate multe trenuri personale prapadite, din simplul considerent ca altul este pretul biletului, fireste, mai mare, la un tren rapid sau accelerat si altul la un tren personal. Treaca si acest fapt, dar macar sa se fi imbunatatit conditiile de calatorie, desi nu negam ca, pe unele trasee, circula, cu adevarat, trenuri moderne. Ceea ce nu are nici o scuza, este modul in care se prezinta garile noastre, care, obligate la economii drastice, au ajuns sa fie "camuflate", ca in timp de razboi, nu alta. Mergeti dumneavoastra, dupa lasarea intunericului, in Gara Mare din Targu-Mures si veti putea constata ca in afara unei singure sali de asteptare luminata, peste tot domneste intunericul. Nimeni nu s-a gandit ca este necesar ca panourile cu mersul trenurilor, din interiorul incintei, ca si din afara acesteia, sa fie luminate de catre un bec, nu zic unul chior, din moment ce azi sunt destule solutii ieftine de a avea lumina un panou, solutii care, s-o spunem de-a dreptul, nu doar ca sunt ieftine, ci si la indemana oricui. As indrazni chiar sa spun ca instaland cate un bec economic deasupra panourilor cu mersul trenurilor, ba chiar si in incinta garii, respectiv in salile de tranzit, care sunt cele mai folosite, n-am fi azi in situatia sa credem ca nu doar aceasta gara, pentru ca situatia se regaseste in multe alt