Cel mai mare constructor european de automobile, Volkswagen, ar putea suprima pana la 30 de mii de locuri de munca, in special in Germania, pe fondul planurilor sale de reducere a costurilor, a afirmat magazinul de specialitate ''Automobilwoche" in numarul sau de luni.
Confruntat cu o concurenta acerba pe pietele asiatice si din Statele Unite, dar si cu scandaluri de coruptie monstruoase, VW a inceput sa piarda teren intr-un mod ingrijorator in ultima vreme, fapt pentru care a fost obligat la o reformulare a politicii cheltuielilor.
Conform unui articol publicat de cotidianul francez Le Figaro, purtatorul de cuvant al Volkswagen a negat vehement zvonurile aparute in presa germana. Acesta a calificat cifra ca fiind o ''pura inventie''.
Pana acum, presedintele grupului, Bernd Pischetsrieder, a anuntat o posibila concediere a cel mult 14 mii de angajati. Ferdinand Dudenhöffer, expert in sectorul automobilistic, a declarat insa pentru presa franceza ca numarul concediatilor va fi de cel putin 15 mii. Toata aceasta batalie a cifrelor dovedeste ca grupul german nu detine o strategie coerenta de rentabilizare a activitatii si de scadere a costurilor de productie, si nici o libertate prea mare de decizie. Planurile sale de concedieri sau de pensionare pentru angajatii aflati la limita de varsta se confrunta cu opozitia acerba a sindicatelor din industria de profil.
Astfel, daca dupa calcule exacte, constructorul german ar avea nevoie de 30 de mii de disponibilizari, acordurile incheiate cu sindicatele nu ii permit decat cel mult 14 mii. Surse din cadrul grupului declara ca in momentul de fata presiunea se exercita in special la nivelul salarizarii. Fie angajatii accepta o reziliere a contractelor de munca, pentru o prima, si inlocuirea lor cu altele cu 20 la suta mai putin favorabile, fie sunt concediati.
Cel mai mare constructor european de