Romania, ca si celelalte state in curs de aderare la Uniunea Europeana, trebuie sa introduca in legislatie acquis-ul comunitar in domeniul social. Strategia de la Lisabona mentioneaza ca obiectivele stabilite cum ar fi ocupare deplina, locuri de munca de calitate si coeziunea sociala trebuie sa fie transpuse in prioritati clare si masurabile: investirea in capitalul uman, imbunatatirea adaptabilitatii locurilor de munca.
In urma auditului realizat de MMSSF in cadrul proiectului Phare RO 0108.02 "Constructia institutionala a serviciilor sociale in Romania", au rezultat o serie de disfunctionalitati pe care ministrul doreste sa le corecteze prin actualul priect de lege.
Lipsa coordonarii unice, la nivel central, a politicilor si programelor destinate copiilor, familiei, persoanelor cu dizabilitati, persoanelor varstnice etc. Crearea unui sistem de informatii integrat si unitar la nivel national pentru prestatii sociale prin informatizarea gestionarii acestora pare sa fie solutia unica pentru crearea unui sistem modern de gestionare a prestatiilor, iar acest lucru trebuie sa se faca de o maniera cat mai flexibila, folosind tehnologii noi, moderne si adaptabile oricaror schimbari.
Noile structuri social au nevoie de baze legale
Modificarea legii este necesara pentru incorporarea noilor structuri institutionale planificate a fi implementate pana in anul 2007, aprobate de Guvern in data de 16 iunie 2005.
Inspectia Sociala cu scopul controlarii implementarii legislatiei in domeniu, precum si inspectarea activitatii institutiilor implicate in asistenta sociala. Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, institutie subordonata MMSSF, pentru asigurarea unui sistem unitar de plata si gestiune a tuturor prestatiilor sociale.
Observatorul Social are drept scop cresterea capacitatii MMSSF de a defini politici sociale adecvate si