Daca pana acum graffi-tiul era un mod de exprimare nonconformist, prin care tinerii artisti incercau sa-si etaleze talentul, acum acesta a inceput sa capete valente comerciale. Considerat metoda low-budget, acesta a devenit in scurt timp cea mai agreata optiune pentru firmele mici.
Dupa leul de la Cannes, pe care l-am putut vedea in toata splendoarea sa in locurile strategice din centrul Bucurestiului, facultati, agentii de publicitate, campusuri studentesti, moda graffitiului in scop comercial a inceput sa prinda aripi. Astfel n-a durat mult pana sa ne clatim retina si cu alte executii de graffiti. In tot orasul sigla si adresa de Internet a unui site specializat in distractii, muzica, cluburi, un fel de ghid al petrecerii timpului liber, si-au facut aparitia.
Si de aproximativ trei luni U Tv-ul, un post de muzica ce vrea sa intre in competitie serioasa cu MTV-ul si cu TV K-lumea. Modul in care s-a promovat U Tv-ul a fost unul agresiv. Pe fiecare coltisor de bloc, taraba, stalp, masina parasita putem vedea un U mare de tipar, logoul televiziunii cu pricina.
TEASING. Leul care a anuntat concursul Young Creatives
IEFTIN, DAR DE CALITATE. Asa se poate defini o astfel de campanie sustinuta doar de graffiti. Tot ce ai nevoie sa-ti indeplinesti misiunea de comunicare e un set de spray-uri cu vopsea si mult curaj. In cazul in care esti surprins de autoritati jucandu-te de-a nonconformistul pe zidurile cladirilor din Bucuresti poti primi o amenda, usturatoare. Dar oricat de mare ar fi o astfel de amenda nu poate sa echivaleze cu realizarea si difuzarea unui spot tv sau a unui print.
AVANTAJE. Asa ca eforturile si riscurile sunt bine calculate. Ce sa mai vorbim de vizibilitate si de posibilitatile imense de exprimare. Poti foarte usor sa demarezi o campanie de teasing. Modul de expunere este, de asemenea, unul foarte prietenos, iar consumatorul