Automobilistii "dragoni" din China, folosind experienta dobandita de la constructorii occidentali, incep sa ia cu asalt Europa cu propriile lor automobile. Ei nu sunt, insa, considerati un pericol real inainte de cinci sau zece ani. In afara obisnuitelor vedete la Salonul de automobile de la Frankfurt - berlinele din gama Mercedes si BMV sau de modelele sportive ale firmei Porsche - trei marci chinezesti se afla printre principalele atractii la cea de-a 61-a editie a Salonului amintit. Geely expune cinci modele, trei berline, un break si un model sportiv botezat CD de la "China Dragon", pe care Sociedad Hispanica de Automoveis le va distribui in Peninsula Iberica.
Importatorul Landwind prezinta un 4x4 al firmei Jiangling, o societate mixta cu Ford, in China, model din care s-au vandut deja, din luna iulie pana in prezent, aproximativ 200 de exemplare, pe piata olandeza, iar mai nou, este lansat pe piata germana. In sfarsit, Brilliance, partener al unei societati mixte cu BMW din China, prezinta la actualul Salon de la Frankfurt berlina Zhonghua. Acest model, despre care chinezii neaga ca ar fi copia modelului Opel Frontera, va fi vandut in Germania incepand de la sfarsitul acestui an, la un pret pornind de la 18.000 euro.
"Constructorii prezenti la Salon, remarca Ferdinand Dudenhoeffer, directorul Centrului de studii automobilistice din Gelesenkirchen (CAR), sunt dintre cei ce practica preturi de categoria a doua. China, care doreste sa devina al treilea producator de automobile din lume anul acesta, se orienteaza serios spre export, in conditiile in care propria-i piata sufera de supracapacitate de productie, din cauza unui razboi al preturilor si a unei diminuari a vanzarilor. Constructorii chinezi beneficiaza de suportul Guvernului, ferm hotarati sa faca din China un mare producator de automobile national. Corespondenti de presa germani prezenti la Sa