Daca pe cursele externe cele trei companii s-au declarat pe pozitii diferite – Tarom transportator national, Carpatair, companie regionala, iar Blue Air, linie low-cost - batalia pe rutele interne, care incepe in aceasta toamna, va fi in mod clar o batalie de tarife.
Dar care sunt rutele interne cele mai cautate? Deocamdata, Bucuresti-Timisoara si Bucuresti-Cluj. sanse mari de dezvoltare in viitor are ruta Bucuresti-Sibiu, datorita faptului ca Sibiul va fi in 2007 Capitala Culturala a Europei, ceea ce va atrage multi turisti.
Pe cea mai profitabila ruta interna, Bucuresti-Timisoara, opereaza de trei zile, in afara de Tarom, si Carpatair. Cele trei, uneori patru curse zilnice ale transportatorului national nu erau suficiente. “Chiar daca biletele sunt scumpe, pe rutele interne trebuie sa-ti faci rezervare cel putin cu o saptamana inainte, ca sa fii sigur ca prinzi un loc.
Pasagerii pe cursele interne sunt oameni de afaceri, angajati ai marilor companii cu filiale in tara, straini si parlamentari, adica oameni cu bani”, spune Lucian Boronea, directorul agentiei Accent Travel. Ca oferta era insuficienta, confirma si reprezentantii uneia dintre cele mai mari companii din Romania.
“Noi deschidem un restaurant KFC la Timisoara, iar pana acum cu greu am gasit locuri pe avion si a fost complicat sa-i aducem pe angajati aici la training”, spune Laura Craciun, director de resurse umane la KFC si Pizza Hut.
Asa ca, dupa cum se asteptau jucatorii din industrie, Carpatair isi leaga centrul operational de la Timisoara de Capitala cu sase curse pe saptamana. Ce a determinat Carpatair sa ia aceasta decizie? “Interesul puternic manifestat atat de agentii de turism cat si de clientii corporativi au reprezentat un factor important in luarea acestei decizii.
Decizia noastra vine ca un raspuns la evolutia in plina exp