Rata de crestere a vanzarilor de autoturisme din import este, in primele sapte luni ale acestui an, mai mare decat cea a vanzarilor de masini autohtone: 79,4% fata de 59,8%. 10 marci domina topul vanzarilor in Romania: ele au comercializat 44.728 din cele 54.234 masini vandute anul acesta.
In privinta modelelor, primele 10 modele au reusit vanzari mai mari decat ale celorlalte peste 100 de modele; 27.597 fata de 26.637. In clasament conduce Renault cu modelele sale Clio si Megane.
Cresterea vanzarilor nu inseamna ca profiturile firmelor importatoare au crescut in acelasi ritm. „Promotiile, publicitatea facuta unor noi modele au muscat din profitul firmelor“, este de parere presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule(APIA), Brent Valmar.
Specialistii pietei spun ca si aprecierea leului in raport cu valutele a contribuit la cresterea vanzarilor modelelor din import. „Si sporirea posibilitatilor de finantare a contribuit la cresterea pietei“, spune Brent Valmar. Romanii au tinut doar putin cont si de cresterea preturilor carburantilor pe piata internationala. Din cele 54.
234 autovehicule din import comercializate pe piata romaneasca, 29.556 sunt pe motorina (54,5%), fata de anul trecut cand s-au comercializat 31.108 masini pe motorina, ceea ce a insemnat 53,7 % din totalul pietei autoturismelor comercializate.
Renault si Skoda sunt principalele marci de autoturisme din import comercializate anul trecut si in primele sapte luni din acest an. Ele ocupa primele doua locuri in clasamentul pe marci. Anul acesta locul trei a fost ocupat de Volkswagen care a luat fata lui Peugeot.
Explicatia, spun analistii pietei auto, este lansare noului model VW Passat, care, de altfel, a intrat in topul primelor zece modele de autoturisme vandute in Romania.
La Renault, modelul C