Intre 1990 si 2000, Traian Basescu a fost ministru al Transporturilor cam sapte ani, in cinci guverne. Si, cum era firesc, personalitatea lui manageriala si-a pus amprenta asupra acestui domeniu atat de important pentru o Romanie ramasa in urma mai ales in domeniul infrastructurilor. Din acest punct de vedere, principala caracteristica a primului deceniu de postcomunism e usor de observat: nu s-a construit nici un kilometru de autostrada, iar putinii kilometri deja existenti, intre Bucuresti si Pitesti, au fost refacuti in mod scandalos, platindu-se sume mari de bani de la buget.
Toate astea nu au fost rezultatul unei neglijente, ci al unei strategii. Basescu a explicat, ani la rand, ca nu crede in autostrazi, pentru ca traficul auto in Romania e mic si constructorii nu isi vor putea recupera banii din taxele de acces. O eroare, pentru ca, inca de atunci, numarul automobilelor inmatriculate exploda, an de an, iar integrarea in UE presupunea inclusiv investitii in autostrazi, facute din timp, pentru ca lucrarile la asemenea obiective dureaza mult.
Greselile sunt omenesti si nu voi insista asupra lor. Dar astazi Traian Basescu refuza sa-si asume trecutul si il schimba dupa cum ii convine, mintind penibil de la inaltimea fotoliului prezidential. Daca ar fi sa-l asculti, el e singurul care a facut ceva pentru autostrazile romanesti, singurul care a adus bani, singurul care a avut o viziune. Pentru ca guvernul din perioada 2001-2004 a fost primul care a demarat, in sfarsit, lucrarile la autostrazi, Traian Basescu se simte obligat sa minimalizeze lucrul asta si sa-l coboare la nivelul lui de discurs. El spune, pur si simplu, ca s-a dorit realizarea unei autostrazi care sa treaca prin comuna Cornu. Punct. Cu o asemenea ironie (?), presedintele crede ca poate acoperi consecintele grave ale unui deceniu in care nu s-a facut nimic in acest domeniu. Si ca poate spul