Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, s-a confruntat de-a lungul timpului cu rivali "destepti" care, pe anumite segmente ale pietei, au castigat o pozitie mai buna, a recunoscut Bill Gates.
Acum trebuie sa faca fata noilor concurenti printre care Google, cel mai mare motor de cautare din lume, si Apple, producatorul american de echipamente IT.
Pe ansamblu, Microsoft ramane insa lider in industrie. "In orice moment din istoria companiei am avut rivali care s-au descurcat mai bine pe un anumit segment al pietei, insa noi am reusit sa ne pastram titlul venind mereu din urma cu noi strategii", a precizat Gates.
"Acum, Nokia este mult inaintea noastra pe domeniul telefoanelor mobile, Sony este mai bine pus la punct in ceea ce priveste jocurile video, pe segmentul cautarii pe Internet Google este cel mai mare motor de cautare, iar Apple este lider pe piata muzicii digitale
datorita succesului playerelor muzicale iPod si magazinului de muzica online iTunes",a recunoscut el.
Compania Microsoft este insa prezenta pe toate aceste segmente ale pietei si incearca sa aduca in permanenta noutati pentru a putea ajunge cel putin la acelasi nivel cu rivalii sai, a precizat Gates.
Strategia actuala a companiei vizeaza popularizarea sistemului de operare Windows Vista si a noului Office 12, versiuni ce se vor adauga in curand la palmaresul de programe software pentru PC, dar si extinderea ofertei de software pentru companii, a explicat Bill Gates.
Lansarea noilor produse este planuita pentru a doua jumatate a anului 2006, insa, pana atunci, compania le prezinta pe scurt in cadrul evenimentelor IT importante. "Aparitia pe piata a Windows Vista si Office 12 va fi cea mai importanta lansare de la aparitia sistemului de operare Windows 95 de acum 10 ani", a precizat Gates.
Versiunea vi