Infiintarea unui "megalopolis" care sa inghita orasele Galati si Braila s-a transformat intr-un spectacol prost si scump. Pana la construirea marelui oras administratia publica galateana a gasit de cuviinta sa incropeasca macar un cartier care sa se ataseze Galatiului si care sa reprezinte primul pas spre implinirea maretelor vise creatoare.
Cartierul Siret, cum s-a numit la inceput, se dorea a fi un soi de oras cu 35.000 de locuitori care sa uneasca Galatiul de Braila.
Intentia autoritatilor de a lasa impresia de activitate sustinuta exact in pragul alegerilor locale si parlamentare nu a avut si un fond real.In momentul de fata, in locul cu pricina nu se gasesc decat doua blocuri ANL care nu beneficiaza de racordare la curent, apa, gaze si canalizare, chiar daca de vreo doi ani autoritatile locale din Galati ameninta ca "saptamana viitoare sunt gata toate!".
Povestea incepe prin anii '90, cand primarul de atunci al Galatiului, Eugen Durbaca aduce in atentia platitorilor de taxe proiectul "Dunarea 2000" ori "Europolis 2000". Acesta prevedea realizarea unui pod peste Dunare, un nou cartier puternic dezvoltat, aeroport, supermagazine etc.
Tot acest plan zonal de relansare economica s-a dovedit a fi in 1994 un adevarat punct forte al promisiunilor electorale desarte pentru alegerile din anul respectiv, alegeri pe care, de altfel, Durbaca le-a si castigat. Pana in 2000 galatenii se obisnuisera cu ideea ca un astfel de proiect este unul irealizabil.
Rasturnarea politica din acest an il aduce la carma orasului pe pesedistul Dumiru Nicolae care reia planul predecesorului si il parfumeaza cu grandomania tipica.
In anul 2002, toate conferintele de presa ale autoritatilor locale reprezentate in mod absolut de catre PSD era imposibil sa nu se