In urma cu doi ani, atacul american asupra Irakului a aprins interesul pentru Realitatea TV, marcand inceputul cresterii postului. Succesul sau a dus la lansarea altor canale de gen: N24 si, mai nou, Antena 3. Evenimentele ultimului an au crescut audienta si interesul pentru canalele de stiri.
Chiar si vara, o perioada saraca in telespectatori, a fost insa interesanta din perspectiva canalelor de stiri: inundatii, scandaluri politice interne nesfarsite, catastrofe aviatice. Fiecare post TV de stiri are pretentia de a forma un reflex asupra telespectatorului de a alege respectivul canal cand doreste sa se informeze.
Deocamdata, datele arata ca Realitatea TV a reusit: al cincilea post in privinta consumului TV toata ziua (dupa Pro TV, Antena 1, Acasa si TVR1), 1,2-1,4 media audientei in prime-time (aproximativ 130.000-140.000 de telespectatori in mediul urban).
Cresterea interesului fata de posturile de nisa, in special a celor de stiri, nu i-a lasat indiferenti pe investitorii in publicitate. Potrivit lui Sergiu Toader, project manager Realitatea TV, volumul de publicitate atras de post a crescut cu 140% in 2004 si 2005.
Radu Budes, managing partner Splendid MediaZece, spune ca, in comparatie cu primele opt luni ale anului trecut, in 2005 bugetele alocate statiilor de nisa/tematice au avut o audienta cu 60% mai mare, in timp ce in cazul statiilor generaliste situatia a ramas neschimbata in 2005, neinregistrandu-se nici o crestere.
“Procentual, statiile generaliste detin - in ianuarie-august 2005 - 71,7% din audienta, iar cele de nisa 28,3%, din care Acasa TV detine cel mai mare procentaj (15,8%), urmata de Realitatea, cu 4,6%”, spune Budes.
Avantajul posturilor de nisa sta tocmai in calitatea clara a publicului pe care reuseste sa-l capteze in fata televizorului. “Canalele de stiri atrag un public