Intrucat evitarea reclamelor difuzate pe canalele clasice a devenit un sport tot mai des practicat si de romani, companiile cauta noi metode de promovare. Unul dintre canalele neconventionale care a castigat tot mai mult teren in Romania, devenind o componenta nelipsita a strategiilor de marketing, a fost internetul.
Acest suport a fost predominant in promovarea marcilor Audi, SEAT, Skoda, Porsche si Volkswagen in acest an. “Majoritatea campaniilor la modelele nou lansate au inclus cel putin o componenta media neconventionala”, spune Nina Bratfalean, PR Manager al Porsche Romania. Pentru promovarea automobilelor Skoda, dealerul Porsche Bucuresti Aviatiei a incheiat un parteneriat cu compania Videomax.
Fluturasi de prezentare au fost plasati in interiorul carcaselor de DVD-uri pe care cinefilii le inchiriaza. Potrivit reprezentantilor companiei, criteriile luate in considerare in acest caz au fost suprapunerea cu grupul tinta si profilul clientilor Videomax si feedback-ul usor masurabil.
“Rezultatele campaniilor neconventionale nu pot fi insa masurate direct, intrucat acestea nu s-au desfasurat singular, ci alaturi de cele traditionale si de actiuni pe plan local, in intreaga tara”, explica Nina Bratfalean.
Reprezentantii companiei Coca-Cola sunt de parere ca, in ultimii ani, investitiile in campaniile neconventionale au inregistrat o crestere considerabila, din cauza “aglomerarii” de pe segmentul televiziunilor. Astfel, spun ei, pentru a fi pe placul consumatorilor, firmele apeleaza tot mai des la metode inovative.
Una dintre campaniile neconventionale utilizate anul acesta de compania Coca-Cola a fost panotajul mobil pentru lansarea platformei de comunicare Fanta Bamboocha. “De asemenea, in ultimii ani, datorita gradului mare de penetrare a telefoniei mobile, ne-am orientat si catre utilizarea SMS-urilor”,