Peste doar cateva saptamani uzina Daewoo de la Craiova nu va mai avea dreptul de a comercializa modelele pe care le avea pana acum in productie deoarece nu va mai detine licenta necesara din partea grupului american General Motors. "Prelungirea licentei de comercializare in acest moment este un lucru destul de complex.
Cei de la General Motors au comunicat ca ar fi de acord cu acest lucru cu conditia ca licenta sa fie solicitata de statul roman. Statul roman nu este insa proprietarul Daewoo Craiova", afirma ministrul Economiei.
"Noi detinem doar 49% din companie, iar restul este al partii coreene. Asa ca mai intai trebuie sa preluam participatia partii coreene", a explicat recent ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres. Acesta a omis sa spuna ca statul roman a pierdut luni in sir cu diverse probleme procedurale si negocieri sterile, lasand problema uzinei de la Craiova in asteptare
Negocieri pe termen lung
Mai precis, chiar daca problema licentei de comercializare era cunoscuta de multa vreme, statul roman nu s-a grabit sa preia participatia coreeana. "La inceputul anului, cand s-a schimbat echipa de conducere la Ministerul Economiei si Comertului, mai multe saptamani au fost consumate cu schimbarea vechilor membri ai comisiei de negociere, mosteniti de la precedenta guvernare.
Ulterior, lucrurile au trenat destul de mult", au explicat surse apropiate negocierilor.
Oficialii Ministerului Economiei au avut in primele luni ale anului o serie de intalniri cu reprezentanti ai companiilor interesate sa preia uzina de la Craiova dupa ce statul roman redevine proprietar. "De fapt, in carti au fost cei de la Ford, doritori sa preia o capacitate de productie existenta intr-o tara care in scurt timp devine membra a Uniunii Europene. Solutia de rezerva a fost chiar General Motors", au explicat aceleasi sur