Realizata pana acum sporadic, de cateva companii romanesti cu ambitii regionale, expansiunea economica a Romaniei a inceput sa preocupe si guvernantii. Presedintele Basescu a recomandat mediului de afaceri potentialul economic al regiunii adiacente Marii Negre, in timp ce premierul este preocupat de birourile de expansiune economica.
Dupa ce au crescut in tara in anii tranzitiei, unele companii romanesti au inceput sa gandeasca la nivel regional.
Lista e destul de eterogena si cuprinde, alaturi de companii petroliere - Petrom si Rompetrol -, retaileri - Altex, Leonardo -, companii din IT - Flamingo si Softwin -, companii de confectii - ID Sarierri sI Jolidon, dar si Policolor - producator de lacuri si vopsele -, La Fantana - producator si distribuitor de apa, Professional - agentie de resurse umane, sau Mobexpert - pe productia de mobilier de birou.
Piata mai putin dezvoltata, costuri mai mici
,Cu cat piata e mai putin dezvoltata, cu atat costurile de intrare sunt mai mici. Datorita extinderii, detinem avantaje pe care nu le-am avut inainte", ne-a declarat Maria Suciu, director de comunicare la Neogen. Compania este prezenta de la sfarsitul anului trecut pe piata bulgara, prin achizitia site-ului love.bg, iar din acest an si pe piata sarba, prin achizitia site-ului Pojubac.com.
Pana la sfarsitul anului, investitia se va ridica la 100.000 de euro in fiecare din cele doua tari. La Fantana a deschis in acest an 10 noi filiale in Romania si alte 3 in Serbia. Suma investita in aceste extinderi, ne-a declarat Cristian Amza, directorul general al companiei, se ridica la 500.000 de euro.
Extinderea presupune si investitii in noi capacitati de productie, in valoare de 4 milioane de euro. Amza apreciaza ca extinderea teritoriala este benefica, potentialul pietei este imens, iar la anul vor fi deschise alte 10 filiale.