Potrivit unui recent studiu ECDL, 84% dintre elevii bucuresteni cu varste intre 8 si 14 ani folosesc zilnic calculatorul. 71% dintre ei il folosesc pentru muzica, jocuri si filme.
Studiul ECDL nu a avut in vedere determinarea gradului de folosire a calculatorului de catre copii, ci a modului in care cei care au acces interactioneaza cu computerul. De asemenea, copiii au fost rugati sa deseneze, sa-si imagineze un utilizator de computer, desenele fiind analizate ulterior de un psiholog specializat.
PERCEPTII. Rezultatele arata ca fetele si-au depasit "frica de calculator", diferentele dintre baieti si fete fiind nesemnificative: doar 22% dintre fete nu au desenat un computer; 64% au desenat utilizatorul cu fata spre privitor. Baietii, in proportie de 18%, nu au desenat calculator; 59% au desenat utilizatorul din fata. Desenarea unui computer semnifica o cunoastere mai buna a computerului. In marea lor majoritate, copiii intre 7 si 15 ani au tendinta sa-si reprezinte computerul ca fiind de genul masculin sau feminin, in functie de apartenenta personala de gen (de multe ori computerul este personificat sau infrumusetat). In studiile internationale computerul era mai degraba de gen masculin.
MODELE NEGATIVE. Din studiul realizat de ECDL, Romania, reiese faptul ca atat fetele, cat si baietii se joaca mult pe calculator! Raspunsul la intrebarea "Va plac jocurile pe calculator?" este DA in proportie de 91% la fete si 97% la baieti! Scolarii - mai ales cei mici (8 - 11 ani) - care se joaca mai mult ajung inconstient sa se identifice chiar cu un personaj dur si agresiv (mai ales la baieti) sau cu personaje care au putere omniscienta si omnipotenta "ca o vrajitoare, ca Alice". Unul dintre copii a desenat utilizatorul computerului ca pe un inger care joaca celebrul Counter Strike. La fete, aceste personaje pastreaza intr-o masura mai mare si propriile caracter