Numarul autoturismelor din Cluj-Napoca s-a triplat in ultimii trei ani. Totusi, orasul nu are nici macar un parking. A trecut deja un an de cand noua administratie le promite clujenilor cel putin cinci noi parking-uri. Pana acum, doar vorbe in vant.
Ce a facut, insa, Primaria cu cei 2-3 investitori care au dorit sa faca un parking in Cluj-Napoca? Oferta unuia dintre investitori a ramas uitata intr-un sertar, astfel ca licitatia s-a soldat cu un esec total. Oferta altui investitor s-a concretizat intr-o asociere cu Consiliul Local (CL).
Culmea, dupa cateva saptamani de la incheierea asocierii, acelasi CL a votat rezilierea asocierii si organizarea unei licitatii, "ca totul sa fie transparent". Rabdatoare, firma in cauza a pregatit oferta si pentru licitatie, si culmea, a castigat si licitatia.
Numai ca, acum, nici licitatia nu mai e buna, ci se doreste reluarea ei pe motiv ca nu a fost bun caietul de sarcini, sau se insinueaza chiar ca "poate ar fi mai bine sa se faca un anunt de intentie de asociere". Informatiile legate de proiectul parking-ului din Marasti, caci despre el este vorba, se bat cap in cap. Ba se face, ba nu se face. Ba vrem asociere, ba vrem licitatie.
Cert este ca, intre timp, clujenii asteapta cu sufletul la gura sa poata utiliza cele 350 de locuri de parcare promise pentru zona Pietei Marasti.
La Primarie e plin de "specialisti"
Moda licitatiilor a fost adusa la Primarie de actuala administratie. Fostul primar prefera sa evite licitatiile prin asocieri si atribuiri directe. Numai ca, in Primarie, si acum lucreaza aceiasi oameni. Ca atare, si licitatiile se organizeaza cam dupa ureche. Rezultatul, circa 70% din licitatii se reiau din cauza problemelor pe care le ridica elaborarea caietelor de sarcini.
@