Corpul Kretzulescu al Muzeului National de Arta al Romaniei este, pana la jumatatea lunii noiembrie, gazda expozitiei de fotografie Léonard Misonne (1870-1943), cel mai celebru fotograf belgian al epocii sale. Un mare iubitor de natura, Misonne si-a consacrat viata glorificarii ei pentru a crea adevarate "tablouri", cum el insusi marturisea. Astfel si-a gasit drumul care l-a condus la explorarea naturii din Entre-Sambre-et-Meuse, Ardennes sau Campine pentru a surprinde imagini atemporale, unele incarcate de mister, care ii vor aduce notorietatea. Opera sa originala si vasta - a lasat circa 6.000 de fotografii - exemplare de expozitie, peste 15.000 de negative, precum si sute de scrisori despre activitatea careia i s-a consacrat -, se inscrie in curentul "pictorialist" al genului, curent ce a contribuit, in pofida folosirii formulelor proprii tehnicii picturii, la consolidarea fotografiei ca arta, la cumpana dintre secolele XIX si XX. Corpul Kretzulescu al Muzeului National de Arta al Romaniei este, pana la jumatatea lunii noiembrie, gazda expozitiei de fotografie Léonard Misonne (1870-1943), cel mai celebru fotograf belgian al epocii sale. Un mare iubitor de natura, Misonne si-a consacrat viata glorificarii ei pentru a crea adevarate "tablouri", cum el insusi marturisea. Astfel si-a gasit drumul care l-a condus la explorarea naturii din Entre-Sambre-et-Meuse, Ardennes sau Campine pentru a surprinde imagini atemporale, unele incarcate de mister, care ii vor aduce notorietatea. Opera sa originala si vasta - a lasat circa 6.000 de fotografii - exemplare de expozitie, peste 15.000 de negative, precum si sute de scrisori despre activitatea careia i s-a consacrat -, se inscrie in curentul "pictorialist" al genului, curent ce a contribuit, in pofida folosirii formulelor proprii tehnicii picturii, la consolidarea fotografiei ca arta, la cumpana dintre secolele XIX si XX.