Cum se jupoaie o fosta intreprindere de stat. Asa asa ar numi o parte din actionarii Trans Cibin SA, ceea ce s-a intamplat cu fosta intreprindere ITA. O firma de stat, din Sibiu, privatizata si care a ajuns sa fie impartita intre doua SRL-uri. O poveste cu procese, aranjamente si inginerii financiare.
Trans Cibin SA este ceea ce a ramas din fosta intreprindere ITA (sau IRTA, initial). O intreprindere de stat, pentru reparatii si transport auto, care dupa '90, a urmat un proces de privatizare. La fel de intortocheat, ca tot procesul de trecere la capitalism, din Romania. Urmasul de drept al ITA, SC Trans Cibin SA este insa in cadere libera.
De ceva ani buni. Societatea, care a terminat de platit ultimii bani la FPS, actualul APAPS, abia in 2004, a fost rupta in doua. Doua firme, ale unor fosti membri din consiliul de administratie. Doua SRL-uri, unde nimeni nu are actiuni, si care merg, bine-mersi, cu resursele fostei intreprinderi.
Iar actionarii de la Trans Cibin au ramas cu buza umflata. Pentru ca actiunile lor s-au dus pe Apa Sambetei, odata cu firma. Trans Cibin sta rau acum. Are ipoteca pe tot ce inca detine, datorii mari, iar actuala conducere incearca fara succes sa o vanda.
Soarta Trans Cibin SA pare pecetluita. Cum s-a ajuns aici, de la o firma cu profit, pana nu cu multi ani in urma? O parte din actionari sustin ca prin capusare si prin relatii acolo unde trebuie.
Sfasiat in doua SRL-uri
Dumitru Rafaila, este un administrator de SRL. Si anume, Sib Peco SRL, o firma care are ca obiect principal comertul cu amanuntul al carburantilor. O firma, care, la prima vedere, nu are nici o legatura cu fosta intreprindere de stat ITA. Numai ca, Dumitru Rafaila a lucrat la ITA.
Iar, dupa privatizare, a fost si in