Revolutia autoturismelor ecologice ia amploare, indeosebi prin prezenta constructorilor auto care isi etaleaza vehiculele hibride care combina clasica motorizare pe baza de petrol cu cea electrica in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
Atat Audi Q7, cat si BMW X3, doua dintre conceptele hibride, sunt printre nou-venitii de pe piata. Ambele Suv-uri, adica masini de teren destinate in principiu mersului pe sosea, vor concura pe piata de profil alaturi de Lexus RX400h, lansat de Toyota in urma cu mai mult de un an.
Mai mult, reprezentantul Mercedes pe acest segment, S-class, alaturi de mult asteptata aparitie de dupa Craciun a Honda Civic vor ataca aceasta noua nisa pe care o ocupa Suv-urile, precizeaza BBC News.
Astfel, avem de-a face cu o schimbare radicala fata de trecut, atunci cand producatorii de autoturisme se caracterizau prin retinere fata de orice idee care sublinia folosirea tehnologiilor hibride. Reactiile competitorilor sunt din ce in ce mai evidente: americanii de la Ford tocmai au achizitionat tehnologia folosita de Toyota, iar constructorii sud-coreeni , Hyundai si Kia, au avansat ideea introducerii acestui sistem hibrid nu mai tarziu de finele anului viitor.
Intr-un anunt oficial, reprezentantii grupului chinez Shanghai Automotive au confirmat o viitoare colaborare alaturi de Volkswagen si General Motors in vederea producerii de autovehicule ecologice pentru Jocurile Olimpice din 2008, gazduite de Beijing.
Un lucru deosebit de interesant il reprezinta constituirea unei aliante a constructorilor de astfel de masini hibride, General Motors si DaimlerChrysler incepand o colaborare cu nemtii de la BMW in vederea dezvoltarii unei tehnologii proprii. "Daca fiecare dintre noi ar dezvolta produsele pe cont propriu, nu vom atinge niciodata volumul necesar pentru a deveni convenabile din pun