Reprezentanti ai celui mai mare producator de software din lume, Microsoft, discuta cu oficialii concernului media Time Warner, care detine America Online (AOL), diverse posibilitati de parteneriat prin care cele doua companii sa isi intareasca pozitia pe piata Internetului si sa concureze mai bine cu rivalii Google si Yahoo, scrie presa americana in frunte cu Wall Street Journal.
Informatia nu a fost confirmata oficial, dar surse apropiate afacerii spun ca Microsoft ar fi interesata sa achizitioneze chiar o parte din actiunile diviziei de Internet a Time Warner, America Online (AOL), tranzactie care ar putea aduce schimbari importante pe piata serviciilor online, scrie presa internationala.
Daca parteneriatul dintre Microsoft si Time Warner se va incheia favorabil, cele doua companii vor detine aproximativ acelasi procent din AOL, conform unor surse apropiate situatiei.
Deocamdata, cele doua companii sunt in negocieri pentru acest parteneriat care va duce, cel mai probabil, la crearea unei singure divizii de Internet formata din AOL si MSN, scrie publicatia online The New York Post.
Colaborarea dintre cele doua compani va implica desigur si specializarea in cautarea pe Internet, publicitatea online, dar si a serviciilor de messenger, conform unui executiv al diviziei AOL.
In acest moment, AOL foloseste serviciile de cautare ale Google, ceea ce aduce popularului motor de cautare o parte semnificativa din audienta si incasari pe partea de publicitate online.
In schimb, o alianta MSN-AOL ar modifica radical raportul pe piata telefoniei prin Internet (VoIP - Voice Over IP) unde Yahoo este lider acum.
Combinarea serviciilor de messenger MSN Messenger si AOL Instant Messenger ale celor doua companii ar putea duce la un serviciu foarte avansat cu care Google Talk sau Yahoo Messenger nu vor ma