Cu siguranta cel mai prolific salon al lui 2005, IAA Frankfurt, nu a dezmintit si a dezvaluit vizitatorilor in primele zile ale sale aproximativ 80 de premiere, acestea incluzand concept-caruri, debuturi de piata si tehnologii.
Daca o parte din noutati au fost dezvaluite de presa, inclusiv de „Saptamana Financiara", chiar inainte de deschiderea oficiala, au ramas destule de scris, multe prezentari beneficiind de surprize de ultima ora, presedinti si directori din lumea automobilelor asteptand acum cu sufletul la gura reactia publicului.
Mercedes crede in hibride
Mai intai a fost prezentarea live a noului S-Klasse, seria care reprezinta cel mai bine brandul Mercedes Benz. O clasa despre care s-a vorbit toata vara si care si-a facut debutul la Frankfurt uimind pe toata lumea cu tehnologia incorporata: sistem de franare computerizat, sistem de vedere in infrarosu pe timp de noapte sau scaune multicontur cu masaj.
Motoarele ce vor fi disponibile din aceasta toamna sunt cele pe benzina de 388 CP (V8) si de 272 CP (V6), urmand sa li se alature in lunile urmatoare un V12 de 517 CP (S600) si un CDI in sase cilindri de 235 CP (S320). S600 va fi mai puternic si va atinge 100 km/h in doar 4,6 secunde, dar si mai economic, de parca unui posesor de S600 ii mai pasa de consum.
Apoi a venit tehnologia DIRECT HYBRID si BLUETEC HYBRID, implementata pe noua S-Klasse, aceasta fiind, practic, ultima demonstratie a succesului pe care il are si, mai ales, il va avea in viitorul apropiat tehnologia hibrid. Mercedes a facut demonstratia utilitatii acestei tehnologii pe doua modele, S350 si S320, dotate in versiune hibrid si cu propulsoare electrice de mare putere.
De altfel, BLUETEC HYBRID, combinatia diesel-electric, a fost prezenta in premiera pe un automobil.
Dincolo de specificatiile celor doua hibride (ca