Scrobiti, in costume de firma, cu masini de lux si ceasuri de mii de euro. Nu sunt cine stie ce politicieni. Nu au fost in nici un guvern. Sunt doar patronii firmelor de salubritate. Afacere de zeci de miliarde de lei anual pentru cei care au relatii printre politicienii influenti si administratiile locale.
Baronii gunoiului s-au imbogatit cu ajutorul unor astfel de pile: politice, de cumetrie sau de interes. Cu aceasta prima parte, Jurnalul National deschide serialul despre "Afacerea Gunoiul"si dedesubturile ei.
O privire de ansamblu peste reteaua firmelor de salubritate te duce cu gandul la o caracatita. O firma poate avea contracte in cateva orase de provincie si chiar sa suga de la sanul generos al Capitalei. Uneori isi face treaba, iar deseori, nu. Banii sunt virati insa cu regularitate in conturile care cresc de la dimensiunea unui purcelus de lapte la cea a unui vier. Si nu este doar unul, ci o intreaga turma de porci.
In acest proces intervin relatiile de rudenie, de prietenie, de interes financiar – sau spaga, de conjunctura politica. Majoritatea celor care se ocupa cu o astfel de afacere s-au imbogatit. Doi dintre ei sunt chiar in topul milionarilor in dolari. De la apartament s-au mutat la vila, de la Dacie au trecut la volanul unui Jeep, iar din blugi au sarit in costume Armani.
Ca si crinii, toate au rasarit din gunoi. Nu este de condamnat daca te imbogatesti. Numai sa nu calci pe bec.
Unii au facut-o, iar Jurnalul National va dezvalui o parte din caracatita care ingrasa conturile. Gunoiul este o afacere care nu a preocupat presa decat in masura unor reportaje despre cei care mananca din el.
GROPI ECOLOGICE. Invartelile clasice de pana acum vor fi inlocuite in curand. Integrarea in Uniunea Europeana presupune respectarea Capitolului Mediu, unde salubrizarea nu va mai fi lasata pe mana