Autostrada "Transilvania" (Bucuresti - Brasov -Targu Mures - Cluj Napoca - Oradea - Bors) ar fi trebuit sa fie cel mai mare proiect de infrastructura din Europa, dar noua guvernare, venita la putere la finele anului trecut, a pus pe planul doi acest proiect, considerand ca mult mai important pentru Romania este Coridorul IV Pan European (Nadlac - Arad - Timisoara - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Constanta).
Reprezentantii transilvaneni in guvern nu au acceptat ideea renuntarii la autostrada Bechtel astfel ca s-a iscat un adevarat razboi intre cei care au optat pentru Coridorul IV si cei care au optat pentru autostrada "Transilvania", ajungandu-se chiar la amenintarea din partea celor de la UDMR ca vor renunta la posturile din guvern.
In mijlocul acestei controverse Romania este insa pe punctul de a pierde finantarile europene pentru Coridorul IV!
In timp ce clasa politica romaneasca s-a impartit in doua tabere, fiecare sustinandu-si cauza in problema "Coridorul IV sau Autostrada Transilvania", oficialii de la Bruxelles au atras atentia ca traseul Coridorului IV ar putea fi modificat astfel ca acesta ar putea ocoli Romania.
Motivul invocat a fost dezinteresul pe care Romania l-a manifeatat in ultimii ani in ceea ce priveste constructia de autostrazi. Si uite-asa, Romania ar putea ramane fara varianta Coridorului IV, pe langa faptul ca a mai trecut un an in care nu s-a lucrat mai nimic nici la Autostrada Bechtel.
Din Coridorul IV, segmentul Bucuresti - Nadlac, a fost finalizata o portiune de 10 km care insa nu a fost data inca in folosinta.
Afara din Uniune
Executivul european a infiintat vara aceasta o noua agentie care se va ocupa de proiectele de infrastructura si care urmeaza sa grabeasca realizarea u