Contransimex SA Deva a ajuns in stare de faliment. Societatea este administrata de o firma de lichidare si urmiarita de creditori. Contransimex a devenit un "vanat" de pret pentru oameni de afaceri cu influenta in zona. Mai multe societati sunt interesate sa puna mana pe Contransimex la subpret.
Unul din numele vehiculate in aceasta afacere este Ben Ben Serv, societate clujeana apropiata fostei guvernari.
Contransimex Vest Deva este sau, mai bine zis, a fost o societate specializata in domeniul constructiilor de drumuri. Firma a fost infiintata in 1998, ca un satelit al Contransimex SA Bucuresti, fosta firma de constructii si comert exterior a Ministerului Transporturilor in perioada comunista. Contransimex a castigat si inainte si dupa 1989 din contractele obtinute de la statul roman.
Societatea a construit pe timpul lui Ceausescu infrastructura unor tari "pretine" cu care Romania intretinea relatii comerciale intense. Dupa 1989, Contransimex a intrat puternic si pe piata interna, devenind beneficiar constant al contractelor pe bani publici pentru constructii de drumuri.
"Capusa" pe spatele Contransimex
Contransimex Deva a avut un start bun datorita unor contracte venite pe filiera societatii-mama. Antreprenorul devean a castigat lucrari de executie pe DN 13, intre Targu-Mures si Sighisoara, pe DN1 intre Cluj Napoca si Huedin si reabilitari de strazi in mai multe municipii din Ardeal.
In 2002, Contransimex a castigat lucrarile de reabilitare a sectorului Baru - Hateg intr-un joint-venture cu grecii de la Proodeftiki. Declinul societatii Contransimex a fost provocat in special de doi factori: managementul defectuos si datoriile transferate de Contransimex Bucuresti pe numele societatii devene.
Fosta conducer