- Comunicate - nr. 186 / 21 Septembrie, 2005 Aproape intotdeauna cand la noi in tara cresc preturile la unele produse de baza (de taxe si impozite nici nu mai pomenim), faptul este pus pe seama unor "cerinte ale UE", a necesitatii "alinierii" preturilor cu cele de pe piata tarilor in randul carora vrem sa ne integram. Aceste "gaselnite" _ nu o data infirmate chiar de catre cei pe care-i invocam! _,ne-au fost "servite" si, mai zilele trecute, cand, pentru a justifica majorarile din urma cu 10 zile la combustibili, conducerea Petrom ne-a explicat ca a facut-o (adica, a majorat preturile) "pentru a nu ramane in urma concurentei, care ar putea sa-i acuze de politica de dumping". Iata insa ca, spre deosebire de ce se intampla la noi, Guvernul de la Budapesta a decis sa reduca taxa pe valoarea adaugata aplicata combustibililor, incepand cu 1 octombrie a.c., pentru a diminua preturile carburantilor. Masura luata, in pofida obiectiilor Comi siei Europene, va determina reducerea pretului la pompa cu 10-12 forinti, de la nivelul de 300 de forinti pe litru (circa 1,2 euro). Fara comentarii… Dar, in Romania _ unde Petrom importa doar 20 % din necesarul de petrol din tari precum Rusia, Irak etc. _, nu doar carburantii i-au bulversat pe soferi, ci si pretul motorinei. "La noi in tara - sustine Ion Lixandru, vicepresedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri _ pretul mediu al motorinei este de aproximativ 0,92 euro pe litru, comparativ cu Bulgaria si Serbia, tari fara resurse de petrol, unde se platesc doar 0,86 euro, respectiv 0,83 euro. Suntem obligati sa platim motorina la un nivel comparabil cu cel din tarile occidentale, plus taxe la nivel european, dar sa circulam pe sosele deplorabile", a mai adaugat el. GHEORGHE GIURGIU - Comunicate - nr. 186 / 21 Septembrie, 2005 Aproape intotdeauna cand la noi in tara cresc preturile la unele produse de baza (de taxe si imp