Fosta conducere numita de PSD la SN „Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu" SA (SN AIBB AV SA) a dat la ordin politic - in ultimele zile de mandat ale fostei Puteri - o lovitura de gratie de ordin financiar, prin semnarea in conditii ilegale a unui contract colosal de executie lucrari, care risca sa desfiinteze activitatea acestui aeroport.
Concret, la 22 decembrie 2004, fostul director al SN AIBB AV SA, Sorinel Ciobanu si camarila sa au incheiat Contractul pentru executie de lucrari cu credit furnizor nr. 378 al carui obiect este „Reparatia capitala a suprafetelor de miscare". Adica refacerea tuturor pistelor de decolare-aterizare si a sistemelor de semnalizare optica si electronica.
Asocierea pentru reparatia sistemului de miscare s-a facut cu grupul de firme ROMSTRADE-UTI-DELTA-TEHNOLOGICA, iar pretul contractului a fost de aproape 30.000.000 de euro.
Faimosul Aeroport International Baneasa-Bucuresti a ajuns pe mainile grupurilor de interese din PSD
Contractul de reparatii in cauza s-a incheiat in conditiile in care nu a existat aprobarea Consiliului de Administratie al „Aeroportului International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu" SA si nici resursele financiare din partea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT).
Cu alte cuvinte, AIBBB AV a fost aruncat „in gura lupului", in sensul ca daca nu-si va onora angajamentele contractuale, grupul de firme ROMSTRADE-UTI-DELTA-TEHNOLOGICA va putea sa ceara daune imense, pe care aeroportul nu are de unde sa le dea decat daca se „ofera pe tava" acestui grup.
Ce e mai grav in toata aceasta afacere, este ca SN AIBB AV SA nici nu are de unde sa plateasca nici macar demararea lucrarilor, intrucat din veniturile sale proprii a incasat pe anul 2003 numai 1.500.000 euro, iar pe anul 2005 - 1.650.000 euro.
I