In urma accidentului survenit in data de 22 iulie 2005, ADAC a publicat un comunicat in care pozitia institutiei se schimba radical in privinta testelor realizate cu Dacia Logan.
Studiul cu raze X furnizeaza o explicatie plauzibila a rasturnarii Daciei Logan in cadrul testului de evitare organizat de ADAC. Dupa testele efectuate de ADAC, Dacia Logan s-a rasturnat in timpul unei sedinte foto. Dupa acest incident spectaculos, persoanele care au efectuat testul ADAC – in legatura directa cu Renault – au declansat o ancheta aprofundata in vederea stabilirii cauzelor producerii incidentului. Astfel, s-a constatat ca anvelopele cu care era dotat vehiculul au suferit o uzura puternica la nivelul zonei existente intre banda de rulare si flancurile anvelopei, in urma testelor realizate in prealabil. Anvelopele au fost analizate la producator. S-a dovedit ca uzura acestora a fost mai profunda decat s-ar fi putut vedea cu ochiul liber: diagnosticul radiografiei a indicat defectarea carcasei de otel. Acest tip de defectiuni aparute la o anvelopa n-ar fi putut proveni decat in urma testelor efectuate si nu poate surveni in cazul unei utilizari normale a vehiculului pe drum.
Dupa testele intreprinse la scurt timp de catre Renault si de catre altii, la care s-au folosit cauciucuri noi, Logan nu s-a rasturnat.
Concluziile ADAC intaresc rezultatele analizelor realizate de catre Dacia si de catre alte suporturi media. Dacia confirma ca in urma testelor realizate la inceputul lunii august, de catre Dacia si ADAC, manevrele de evitare efectuate in mai multe reprize nu au relevat nici o problema.
In urma accidentului survenit in data de 22 iulie 2005, ADAC a publicat un comunicat in care pozitia institutiei se schimba radical in privinta testelor realizate cu Dacia Logan.
Studiul cu raze X furnizeaza o explicatie plauzibila a rasturnarii Daciei Logan in cadr