Epica, Cresta, Golden Drum, Cannes, New York, Golden Hammer... Sunt doar cateva destinatii catre care se indreapta in fiecare an lucrarile si, odata cu acestea, sperantele de castig ale agentiilor de publicitate romanesti. In ultima vreme, romanii strabat lumea fara complexe cu lucrarile lor pentru cucerirea de premii de creatie internationale.
Dar participarea la asemenea competitii, mai mici sau mai mari, nu este la indemana oricarei agentii. S-a conturat un grup de firme ce dispun atat de potential creativ (lucrari competitive), cat si de resurse financiare.
Leo Burnett&Target, McCann/Creative Services, Graffiti/BBDO, Lowe&Partners si Tempo Advertising sunt cele mai active agentii de publicitate ce "flutura tricolorul" la astfel de concursuri.
De ce se duc romanii la festivalurile internationale? Intrebarea pare frivola si raspunsul, evident: ca sa castige! Bogdan Naumovici, director de creatie Leo Burnett: "Urmarim sa ne masuram capacitatea strategica si creativa cu aceleasi etaloane ca si marile agentii internationale." La randul sau, Vlad Grigoriu, Managing Director Tempo Advertising, raspunde: "Participarea la festivaluri internationale sunt o oportunitate de a evalua nivelul creativ al agentiei."
Adrian Preda, director de creatie Graffiti/BBDO, compara participarea agentiilor autohtone cu cea a echipelor de fotbal in cupele europene, "exceptand, fireste, primele fabuloase de calificare". Preda comenteaza: "Sa joci cu zidani, beckami si vannistelroi. Sa-i invingi sau sa fii invins. Sa obtii respectul celorlalti. Sa aduci puncte retelei in Gunn Report. Sa auzi "and the winner is...
Graffiti BBDO Rooooomania!" Sa transformi faima in recunoastere, iar recunoasterea in clienti noi.
Adica in bani." Bogdan Enoiu, director general McCann-Erickson, considera ca participarea la un festival "aduce no