Ajung intr-o anumita functie, fie ea cat de mica, in institutiile bugetare, il reprezinta autoturismul de serviciu. Masina cu care se circula trebuie sa fie neaparat straina, intrucat autohtonele Dacii aproape ca nu mai sunt pe placul nimanui. Si, de ce nu s-ar cumpara masini straine atata vreme cat sunt achizitionate din banii publici? In ultimii ani, prima grija a alesilor locali a fost sa-si achizitioneze limuzine cat mai scumpe si, pe cat posibil, din import.
Bunaoara, la Consiliul Judetean Timis se circula exclusiv cu masini de import. Presedintele institutiei, cei doi vicepresedinti si chiar doua dintre microbuzele institutiei sunt din import, apartinand unor marci consacrate pe piata de autoturisme: Volkswagen, Renault, Ford. De exemplu, doua limuzine, achizitionate in 2001 au costat atunci peste un miliard de lei.
De un an, de cand ocupa functia de presedinte al Consiliului Judetean Timis, Constantin Ostaficiuc a lasat pentru "limuzina de sef" Renault-ul Laguna cu care s-a plimbat patru ani inainte pe cand era vicepresedinte (masina cumparata in 2001 cu 821 de milioane de lei) si care acum apartine actualului vice Liviu Borha. Masina de serviciu a presedintelui C.J.T. este un Volkswagen Passat, achizitionat in acelasi an, cu 1,1 miliarde de lei. Achizitia a fost facuta de fostul presedinte, Dan Ioan Sipos, care, in calitatea de "demnitar de stat" cum se autointitula la vremea respectiva, a considerat ca numai o astfel de limuzina il poate reprezenta. Vicepresedintele C.J.T., Marius Popovici, are drept masina de serviciu un Renault Laguna, achizitionat tot in 2001 si care a fost si cea mai scumpa masina: 1,2 miliarde de lei.
Nici la Prefectura Timis nu s-au cumparat masini noi, reprezentantii Guvernului in teritoriu multumindu-se cu cele pe care le-au mostenit. Astfel, prefectul Ovidiu Draganescu se plimba cu un Daewoo Nubira, masina cumparat