General Motors s-a aratat interesat de fabrica de automobile Craiova, conform lui George Copos. Practic, uzinele Daewoo au ajuns sa fie disputate de cei mai mari producatori auto din SUA: GM si Ford.
Vicepremierul George Copos a declarat ca pentru fabrica Daewoo din localitate este iminenta preluarea de catre un investitor strategic. „S-au purtat mai multe discutii cu Ford si cu General Motors pentru a veni la Craiova. Craiova are nevoie de un asemenea investitor.
Nu pot sa inaintez nici un nume", a declarat Copos in cadrul ceremoniei de inaugurare a Oficiului Teritorial al Intreprinderilor Mici si Mijlocii. Infiintata ca societate mixta formata de Automobile Craiova si Daewoo, Daewoo Automobile Romania are o intelegere cu General Motors Daewoo Auto and Tehology, care a preluat in septembrie 2002 o parte dintre activele grupului sud-coreean.
Acordul permite fabricii din Romania sa produca sub licenta Daewoo pina in luna octombrie a acestui an.
Ultima suta de metri
Fabricii de la Craiova ii expira la 1 octombrie 2005 licenta de productie pentru automobilele Daewoo. In urma falimentului companiei mama, Daewoo Motors, fabrica din Romania si fabrica din Polonia nu au fost preluate de catre General Motors. Opel, divizia europeana a GM, avea si inca are capacitate excedentara de productie in Europa.
De ce vine GM?
Motivele care au dus la decizia din 2002 de a nu prelua fabrica de la Craiova sint inca de actualitate. Opel, divizia europeana a gigantului american, nu s-a aratat interesat, deoarece detine capacitati de productie excedentare in Europa, dar mai ales in Est.
In plus, Opel trecea in 2002 printr-o perioada nefasta, caracterizata de vinzari in scadere si de pierderi masive, de pina la 750 de milioane de dolari anual. Situatia nu s-a modificat radical, Opel fiind inca in pie