Paul Branza, Vasile Chesca, Alexandru Mezei(Foto: )
Autoritatea Navala Romana, aceasta institutie despre care suficient de multa lume nu stie cu ce se ocupa – gratie si biroului de relatii cu presa al ANR, asa cum arata cotidianul nostru in urma cu ceva vreme – a inceput sa „rasufle" totusi informatii.
Insa nu tocmai magulitoare pentru actuala conducere a Autoritatii, reprezentata de Paul Branza, cel despre care tot cotidianul „Replica" arata, intr-un numar trecut, ca si-a pus semnatura – desi el sustine ca de fapt altcineva doar s-a folosit de semnatura sa! – pe un comunicat intern prin care angajatilor li se solicita sa faca (vor, nu vor) donatii pentru ajutorarea sinistratilor.
Dintre sarcinile Autoritatii Navale Romane, mai precis ale Capitaniei Port – care apartine ANR, se numara si „unda verde" de care au nevoie, in mod obligatoriu, navele pentru a putea parasi portul. Acest OK care vine din partea Capitaniei se refera la faptul ca nava indeplineste conditiile de siguranta pentru a purcede la drum.
Insa, dupa cum sustin gurile rele din cadrul Autoritatii Navale Romane, de cele mai multe ori se „inchid ochii". Mai exact, la capitolul incarcatura navei. Pentru a face cativa bani in plus, in destule cazuri incarcaturile de pe vase nu respecta legislatia in domeniu.
Supraincarcate, navele in cauza aduc profit in plus, numai ca siguranta lor este pusa in pericol si, inevitabil, si securitatea echipajelor.
Surse din ANR sustin ca incidentele produse de-a lungul timpului, cu nave care si-au pierdut echilibrul si s-au scufundat, nu au legatura neaparat numai cu faptul ca incarcatura nu a fost pozitionata corect sau cu faptul ca respectivele ambarcatiuni nu erau tocmai perfecte din punct de ve