Primii specialisti ai tarii in domeniul hidro prefera sa taca in legatura cu cea mai mare constructie a Romaniei din toate timpurile! De ce oare?
Poate parea paradoxal, dar primul si actualul tandem de conducatori democrati ai Romaniei, prin profesia "de baza", au fost si sunt "oameni ai apelor". Observam, cu uimire, in aceste zile, cand subiectul de varf al mass-media sunt ravagiile provocate de inundatii, ca intaiul si actualul cuplu de primi-barbati politici ai Romaniei post-comuniste are o nota comuna: sunt calificati, la varf, in domeniul practicii sau teoriei... apelor!
TACERE. Firesc ar fi fost, asadar, sa aflam de la acesti specialisti si totodata decizionali documentate informatii despre prezentul si viitorul Canalului.
Faxuri, mesaje electronice, telefoane, intermediari - nimic nu ne-a fost de folos: nimeni nu vrea sa ne vorbeasca. Am intrebat apoi pe la cunoscuti daca a auzit cineva ca in sutele (ori miile) de ore petrecute la diverse talk-show-uri, vreunul dintre "specialistii in ape" amintiti sa se fi referit vreodata la eficienta actuala a celei mai mari investitii din Romania. Nu-i auzise nimeni.
SEMNE DE INTREBARE. Am contactat Ministerul Transporturilor, care are in subordine Administratia Canalelor Navigabile. Aici am fost trimisi la ing. Chiriac Avadanei, "proiectantul a tot ce inseamna canal navigabil prin Romania", trecut demult de varsta de pensionare, care refuza asumarea responsabilitatii oricarei declaratii.
Ca si cum surprizele n-ar fi fost suficiente, de la cabinetul actualului prim-ministru am fost indrumati sa ne informam despre Canal la... Ministerul Afacerilor Externe!
"Canalul Dunare-Marea Neagra este dovada cea mai elocventa a capacitatii de creatie si de actiune a poporului nostru. Calea navigabila dintre Dunare si mare nu s-ar fi putut realiza fara abnegatia miilor de oameni veniti din toate judet