Distrigaz Nord nu a mai inapoiat botosanenilor banii incasati in trimestrul al doilea in contul abonamentului la gaze.
In perioada 1 aprilie - 11 iunie societatea a perceput de la fiecare client casnic minim 375.000 lei vechi in baza unei decizii a Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Gazelor Naturale (ANRGN) care prevedea ca toti acestia trebuie sa achite, pe linga consumul propriu-zis, si un abonament. Acesta era stabilit in functie de consum, iar nivelul cel mai redus era de 4.500 lei/zi fara TVA.
Daca toti cei 30.000 de abonati din municipiu s-ar fi incadrat in categoria mentionata, s-ar fi incasat peste 11 miliarde lei vechi. Adunarea unei sume atit de mari a fost posibila prin modul in care s-a organizat incasarea. Botosanenilor li s-a trecut pe aceeasi factura atit consumul efectiv cit si abonamentul si nu s-a permis sa se plateasca doar gazul folosit.
Sistemul era unul asemanator celui practicat de Electrica in privinta abonamentului radio-TV si in cazul in care clientii refuzau sa achite factura, urmau sa fie debransati. O incasare atit de masiva a fost posibila si pentru ca, indiferent daca beneficiarii incheiasera sau nu contractele prin care au fost introduse abonamentele, tot li s-a impus sa achite contravaloarea acestora.
Masura a provocat proteste puternice in Parlament, printre prefecti, asociatii de proprietari si mass-media si in urma lor la nivel guvernamental s-a hotarit sa se renunte la perceperea abonamentelor. Atit dinspre Guvern, cit si de la ANRGN si Distrigaz Nord, oamenilor li s-a promis ca li se vor returna banii pina in octombrie.
Promisiunile au ramas insa la acest stadiu, iar oamenii care au platit abonamentele nu au mai primit vreun leu si nici nu li s-a facut vreo compensare, renuntindu-se doar la obligativit