La sfirsitul lui august, trupa lui Marilyn Manson ar fi putut cinta la Bucuresti daca cineva l-ar fi „pescuit" din turneul sau care a cuprins Budapesta. Organizatorii romani dau adesea astfel de rateuri din lipsa de public, sponsori si sali adecvate.
Fundatia Culturala Phoenix a organizat pina anul trecut destul de rar concerte cu artisti de afara. Aceasta reusea sa aduca o data pe an artistii putin insemnati si adesea iesiti din actualitate precum Joan Baez, Patricia Kass sau Boney M. In ultimele 12 luni insa, fundatia a reusit sa cheme in Romania nume importante precum Faithless, Megadeth sau Jon Anderson.
„Am inceput sa organizez totul pentru ca m-am saturat sa o faca altii si sa merg la concerte in strainatate", spune Mircea Nanca, producator si organizator de concerte in cadrul Fundatiei Culturale Phoenix.
Munca de sacrificiu
Un alt organizator, Mihai Cernea, directorul Sfinx Experience, recunoaste ca doar jumatate dintre concertele sale au fost profitabile financiar: „Desi piata de concerte live in Romania este in crestere, nu s-a produs inca o reala explozie.
Nivelul scazut al salariilor, dar si lipsa de interes a posturilor de radio si televiziune pentru promovarea evenimentelor de acest gen sint principalele cauze".
Muzica de tun
Marcel Platon, realizator de emisiuni muzicale la Radio 3 Net, este si el de parere ca cei mai multi organizatori „sint neexperimentati si neseriosi: isi doresc sa dea lovitura, si mai putin sa permanentizeze aceasta meserie care in alta parte se invata la facultati si colegii".
Intors in aceasta vara de la un concert Black Sabbath din Sofia, Platon a rezumat diferenta dintre piata romaneasca si cea de peste Dunare: „Am vazut oameni saraci si cu pantofi gauriti care veneau la concerte. Soferii de taxi ascultau rock in masina, vamesi bulgari