Formele moderne de comert, reprezentate de centre de tip hipermarket, supermarket, cash&carry, discount, mall sau magazine de bricolaj, au castigat anul trecut cote importante de piata in toate tarile din Europa Centrala si de Est. Marii jucatori de pe piata internationala de retail, precum Lidl si Rewe din Germania sau E. Lecrerc si Carrefour din Franta, au anuntat investitii puternice in urmatorii ani pentru aceasta regiune a Europei. Investitiile straine au crescut si in Romania si Bulga
Formele moderne de comert, reprezentate de centre de tip hipermarket, supermarket, cash&carry, discount, mall sau magazine de bricolaj, au castigat anul trecut cote importante de piata in toate tarile din Europa Centrala si de Est. Marii jucatori de pe piata internationala de retail, precum Lidl si Rewe din Germania sau E. Lecrerc si Carrefour din Franta, au anuntat investitii puternice in urmatorii ani pentru aceasta regiune a Europei.
Investitiile straine au crescut si in Romania si Bulgaria, care au stabilit in 2004 un record de sapte miliarde de euro. Suma reprezinta aproape o treime din totalul inregistrat in centrul si estul Europei. Favorite au ramas, ca si in alti ani, Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia. Printre domeniile preferate de investitori au fost tehnologia IT, lanturile de magazine si firmele de distributie.
In Romania, cateva zeci de centre comerciale si-au anuntat deschiderea in acest an, in cele mai mari zece orase din tara, unul din dezavantajele Bucurestiului fiind preturile ridicate la terenuri, care s-au triplat in ultimii doi ani. Marile lanturi de supermarketuri si hipermarketuri au estimat pentru 2005 o valoare a investitiilor de circa 200 de milioane de euro, cu 30% mai mare decat anul trecut. Grupul Carrefour, numarul doi pe piata mondiala de retail, a investit pana acum 100 de