Pentru cei care nu-si mai amintesc, se spunea – la vremea la care aparea OUG nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate – ca se plateste contributie la orice tip de venit si ca, pentru cei cu mai multe surse de venit, impozitarea ajunge sa fie disproportionata fata de cei care au o singura sursa de venit sau se incadreaza in categoriile exceptate. In mod evident, sistemul de asigurari sociale de sanatate nu este unul baz
Pentru cei care nu-si mai amintesc, se spunea – la vremea la care aparea OUG nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate – ca se plateste contributie la orice tip de venit si ca, pentru cei cu mai multe surse de venit, impozitarea ajunge sa fie disproportionata fata de cei care au o singura sursa de venit sau se incadreaza in categoriile exceptate.
In mod evident, sistemul de asigurari sociale de sanatate nu este unul bazat pe echitate. Nu din punctul de vedere al obligatiilor. Din punctul de vedere al drepturilor, suntem insa toti egali – primim un pachet de servicii medicale de baza, in mod echitabil si nediscriminatoriu.
Una peste alta, asa cum a fost conceput bugetul asigurarilor sociale de sanatate, nu lipsa banilor ar fi trebuit sa fie problema, ci gestionarea lor. In special de la introducerea cotei unice, veniturile realizate din plata contributiei de asigurari de sanatate (6,5% angajat si 7% angajator) ar fi trebuit sa fie aproape la fel de mari ca cele obtinute din plata impozitului pe venit (16%), avand in vedere ca baza de impozitare este destul de asemanatoare. Nu stim daca a comparat cineva cele doua categorii de venituri si daca da, la ce concluzii a ajuns. Ce putem spune noi cu certitudine este ca veniturile realizate din plata contributiei de asigurari