Se intrunesc in sedinta, in plen sau pe comisii, de trei-patru ori pe saptamana, daca nu cumva sunt in vacanta. Chiar si in cele cateva luni cand ar trebui sa lucreze, e greu sa-i intalnesti pe toti la un loc: ori sunt in strainatate, ori in teritoriu, ori, pur si simplu, au treburi mult mai importante. In multe cazuri, de altfel, lipsa lor se simte doar la vot, caci o buna parte din alesii poporului nu obisnuiesc sa ia cuvantul sau sa initieze legi. Cititul ziarelor, discutiile telefo
Se intrunesc in sedinta, in plen sau pe comisii, de trei-patru ori pe saptamana, daca nu cumva sunt in vacanta. Chiar si in cele cateva luni cand ar trebui sa lucreze, e greu sa-i intalnesti pe toti la un loc: ori sunt in strainatate, ori in teritoriu, ori, pur si simplu, au treburi mult mai importante. In multe cazuri, de altfel, lipsa lor se simte doar la vot, caci o buna parte din alesii poporului nu obisnuiesc sa ia cuvantul sau sa initieze legi. Cititul ziarelor, discutiile telefonice sau chiar dormitul par a fi, pentru cei din aceasta categorie, activitati mult mai placute.
In astfel de conditii, propunerea de a simplifica activitatea parlamentara, prin desfiintarea uneia dintre camere si reducerea numarului de mandate, pare mai mult decat bine-venita. Unii dintre sustinatorii ei cred ca ar putea sa simplifice procesul legislativ si sa imbunatateasca imaginea unei institutii cazute de multi ani in dizgratia publicului. Asta la prima vedere, caci o privire mai atenta demonstreaza ca situatia este mult mai complexa.
Presedintele Traian Basescu s-a aratat, in ultima perioada, partizanul cel mai inversunat al parlamentului unicameral, considerandu-l “un sistem care ar usura luarea deciziilor, in perspectiva aderarii Romaniei la UE”. Cristian Parvulescu, presedintele Asociatiei Pro