Messer Romania Gaz a platit peste 54.000 de euro pentru elaborarea, implementarea si certificarea sistemului de management al calitatii, firma avand 31 de angajati. Managerii au pornit de la stabilirea politicii si obiectivelor firmei privind calitatea, dupa care au contactat organismul de certificare. Pasul cel mai costisitor, dar si cel care a permis implementarea si supravegherea permanenta a sistemului de management in cadrul firmei a fost angajarea unei persoane responsabile cu implemen
Messer Romania Gaz a platit peste 54.000 de euro pentru elaborarea, implementarea si certificarea sistemului de management al calitatii, firma avand 31 de angajati. Managerii au pornit de la stabilirea politicii si obiectivelor firmei privind calitatea, dupa care au contactat organismul de certificare.
Pasul cel mai costisitor, dar si cel care a permis implementarea si supravegherea permanenta a sistemului de management in cadrul firmei a fost angajarea unei persoane responsabile cu implementarea normelor de calitate. Costul platit pentru aceasta depaseste 13.000 de euro pe an. Primele masuri luate au fost cele de elaborare a procedurilor.
“Pentru asta am identificat procesele din firma, am stabilit atributiile si responsabilitatile personalului. Fiecare departament si-a elaborat propriile proceduri sub indrumarea noastra”, a spus Lucian Bataila, directorul Departamentului privind managementul calitatii, Messer. Acest proces, in care au fost implicati 12 angajati, a costat peste 500 de ore de munca suplimentare si 2.500 de euro. La acestea se adauga cursuri de instruire a personalului, pregatirea a doi auditori interni si achizitionarea de noi aparaturi.
“Firma a cheltuit 35.000 de euro pentru pregatirea certificarii si implementarea sistemului,