Anul 2006 aduce un nou sistem de platã a asigurãrilor obligatorii de rãspundere civilã auto. Sistemul bonus-malus acordã avantaje şoferilor care nu au produs accidente. Pe de altã parte, în cazul celor care au antecedente se va aplica majorarea tarifului primei de asigurare.
Acest proiect se aflã încã în faza de discuţii la nivelul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, care lucreazã la crearea unei baze de date a şoferilor care au fost implicaţi în accidente de circulaţie. De la jumãtatea anului viitor, acest sistem va fi introdus sub forma unui experiment, urmând sã intre în vigoare din 2007.
Diferenţa de risc
Sistemul bonus-malus presupune reducerea primei de asigurare pentru şoferii care nu au provocat accidente din culpa lor în ultimii ani şi mãrirea acesteia pentru cei care au provocat astfel de daune. "Prin acest sistem se urmãreşte creşterea rãspunderii celor aflaţi la volan, sã fie mai atenţi. Nu ştim încã de când va fi aplicatã aceastã metodã. CSA va fi cea care va modifica normele existente la ora actualã şi va decide când şi în ce condiţii va intra în vigoare noul sistem. Eu consider cã aceastã mãsurã este una foarte beneficã atât pentru clienţi, cât şi pentru societãţile de asigurare. E normal ca cei care nu provoacã accidente sã primeascã un bonus, iar cei care o fac sã plãteascã mai mult, pentru a fi mai prudenţi pe viitor. Este o practicã europeanã şi, cu siguranţã, va intra în vigoare din 2007", ne-a declarat Aurel Cioca, directorul filialei mureşene a companiei de asigurãri Astra.
Cu alte cuvinte, poliţa RCA nu va mai costa la fel pentru toţi şoferii, astfel cã cei care nu au înregistrat accidente vor avansa cu fiecare an, ajungând sã plãteascã mai puţin în cazul primei de asigurare. "Nu ştiu dacã se va impune aceastã metodã. CSA este cea care va decide asta. Deocamdatã, nu avem nimic concret, dar în cazul în care se va i