Cererea pentru laptopuri este tot mai mare. Datele publicate de IDC pentru al doilea trimestru al acestui an arata ca, in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, cresterea este de 104%. Tendinta s-ar putea mentine si pe viitor.
Dorinta de a avea acces permanent la informatii sau la divertisment este in crestere in Romania. Laptopul a iesit din stadiul de obiect de lux si este un produs la moda.
Vinzarile la aceasta categorie au crescut spectaculos in al doilea trimestru al anului si se anticipeaza ca aceasta tendinta se va manifesta in continuare, mai ales ca se anunta noi posibilitati de conectare la Internet prin tehnologii wireless.
O imagine asupra potentialului pietei este intregita de cresterea inregistrata si in cazul PC-urilor.
Mobilitatea se plateste
Studiul IDC referitor la evolutia pietei IT arata ca vinzarile de laptopuri au crescut, fata de perioada similara a anului trecut, cu 104,3%. O posibila explicatie ar fi scaderea preturilor notebook-urilor, in conditiile in care suma totala platita in aceeasi perioada pentru sistemele mobile a cunoscut o crestere de doar 74,2%.
In plus, dorinta de a avea permanent acces la e-mail si la alte informatii, corelate cu cresterea posibilitatii de a accesa Internetul si atunci cind utilizatorul nu este la birou sau acasa, poate fi, de asemenea, o explicatie a acestui fenomen.
Per ansamblu, laptopurile reprezinta 14,9% din totalul unitatilor vindute, in vreme ce suma cheltuita pentru achizitionarea lor reprezinta 27,2% din valoarea totala. Lucru explicabil, in conditiile in care un laptop este mai scump decit un PC.
Optimism informatic
In cazul unitatilor desktop, cresterea a fost mai timida. Numarul unitatilor desktop achizitionate in perioada aprilie-iunie a acestui an a fost cu 44% mai mare decit in acel