Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a cerut ieri oprirea de la difuzare a spoturilor Logan si Unirea, pentru ca promoveaza comportamente imorale. Aceeasi decizie s-a luat si pentru reclamele magazinelor de electrocasnice Domo, Altex si Flanco, din cauza scrisului mic cu care sint redate informatii importante pentru consumatori.
Discutia asupra celor cinci reclame a pornit de la spotul pentru modelul Logan cu motorizare diesel, care arata, conform CNA-ului, un autoturism care trece pe rosu, promovind astfel un comportament „imoral" si „daunator sigurantei".
Membrii CNA au considerat ca spotul contravine articolului 29 din Legea audiovizualului, alin.1, literele e si g, care arata ca publicitatea trebuie „sa nu stimuleze comportamente daunatoare sanatatii sau sigurantei populatiei", precum si „comportamentele indecente si imorale".
A trece sau a nu trece pe rosu
Decizia a fost luata la initiativa lui Attila Gasparik, vicepresedintele CNA, care a cerut vizionarea spotului in cadrul sedintei de marti. „De multe ori nu luam in considerare caracteristicile specifice ale societatii noastre. Si nu este punctul tare al societatii noastre de a se supune legilor.
De aceea nu cred ca este bine sa se sugereze in publicitate ca esti nemaipomenit daca treci pe rosu", a declarat Gasparik pentru „Cotidianul". Pe de alta parte, Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia sustine ca masina trece inainte de a cadea bariera, deci nu incalca nici o regula.
„Am vrut sa facem o treaba profesionala si am vrut sa aratam ca in afara de faptul ca masina este robusta si spatioasa, ea este si foarte dinamica. Nu am vrut in nici un caz sa promovam proasta educatie rutiera. Noi, la Dacia, nu facem lucruri imorale", a adaugat Stroe. „Am hotarit sa ne uitam mai mult timp la televizor si sa nu lasam totul doar pe seama celor d